8 Mayıs 2017 Pazartesi

Kolay Doğumun Püf Noktaları :)


 


İki güzel doğum hikayem var.

Peki! Doğum hikayemi güzel yapan neydi?


Bence doğum bir ekip işi; siz, bedeniniz, doktorunuz ve ebeniz ile senkronize olduğunuz bir süreç. Bu konuda kendime pay çıkaracak olursam iyi bir ekip seçmişim :)

Sizin doğuma bakışınız, korkularınız ve doğuma hazırlığınız doğum sürecini etkileyen en önemli faktörlerden bence.

Doğuma hazırlık;
Şöyle ki benim felsefem "BİLGİ GÜÇTÜR" Gebelikten doğuma, doğumdan emzirmeye birçok konuda araştırma yaptım, okudum, izledim ve sordum! En çok da doktoruma sordum ve her sorumda da tatmin edici cevaplar aldım.  Doğum ile ilgili konularda bilgilenmek rahatlamamı ve kendime güvenimi sağladı. Beni doğuma hazırlayan başıma gelecekleri bilmekti. Burada kastettiğim bilgi, temiz bilgi ve bunu da doktorumdan kaynağından almak oldu. 

Doğumla ilgili korkular;
Düşününce kadın yaratıldığından itibaren doğuruyor. Hem de ne yokluk ve imkansızlıklarla :( Ben bunca imkan, teknoloji, bilgi ve tecrübe ile neden doğuramayacaktım ki!!! 
Gebelere "Allah kurtarsın"denir çünkü eskiden kadın doğuramadı mı ya ölüyor ya da bebeğini kaybediyormuş. Ama ben doğuma giderken bir sıkıntı durumunda doktor ve ekibinin elinden geleni yapacağını, bu konuda yeterli donanım ve tecrübeye sahip olduğunu biliyordum. Bu nedenle hep derim güvenebileceğiniz bir doktor bulun ve ona güvenin. Bu korkuları inanın en aza indiriyor :)

Doğuma bakış açınız;
Benim için doğum bir mucize!!! Gebe kaldığım andan itibaren bedenim bambaşka bir şeye dönüştü. Bir fabrika gibi bebeğim için çalışmaya başladı. İlk aylar kalbinden parmak ucuna kadar bir insanda olan tüm organ ve uzuvları oluşturdu. Sonraki üç ay onları büyüttü ve son üç ay da bebeğinizi dünyaya hazırlamak için gereken bir çok hazırlığı yaptı. Gebe olarak bu süreçte bebeğiniz için bir şey yaptınız mı? Şuraya kolunu buraya bacağını takayım, burnu şuraya kaşı buraya dediniz mi? Tüm bunları bir fabrika gibi mükemmel bir şekilde bedeniniz yaptı. Bunları ona siz öğretmediniz, o zaten ne yapılması gerektiğini biliyordu. Bebeğinizi büyüten bu dünyaya hazırlayan  bu beden doğumu neden yapamasın ki!!!
Bırakın bedeniniz işini bitirsin! Ona güvenin ve destek olun! Ben sadece bedenime nasıl yardımcı olabilirim dedim ve bunun için doğru nefes almayı, sancıyı hafifletici pozisyonları öğrendim. Doğumda yanımda olan ebemden aldığım bilgileri dikkatlici uyguladım ve eşimden de özellikle masaj yapmasını isteyerek destek aldım.

Sonuç olarak iyi bir ekip kurun ve mucizenin keyfini sürün...

Mutlu doğumlar!!!...

1 yorum: