31 Mart 2014 Pazartesi

Aman Allahı'ım Bartu Şiddet Uyguladı


Aman Allahı'ım Bartu beni şok etmeye devam ediyor. Son zamanlarda birçok blogda ve forumlarda çocukların şiddete maruz kalması gibi konuları okudum. Aileler çocuklarına şiddetin kötü olduğunu anlatıp çocuklarının şiddet göstermemesini öğretirken şiddete maruz kaldıklarını okudum. Zor bir durum diye düşünmüştüm
ama bugün oğlumun oyuncak arabalarda yanına oturan abinin kafasına tokatı geçirdiğinde şiddet gören değil şiddet uygulayan taraf olduğumuzu fark ettim. Hem yaşca hemde cüsse olarak bizden büyük olan Efe Tuna abiden arabayı kıskanan oğlum küt diye indiriverdi tokatı. Şok olduğum için ne tepki vereceğimi de bilemedim. Sadece "haaaayııır" diyebildim. Şiddet uygulayan taraf olacağımız hiç aklıma gelmemişti. Son zamanlarda dişimiz çıktığı için bir hayli huysuz olan oğlumdan bunu hiç beklemiyordum. Daha 10 aylık bir bebeğe şiddet uygulamaması gerektiği nasıl anlatılır bilmiyorum doğrusu. Bir an önce bu konuda araştırma yapacağım.

4 yorum:

  1. Çalışan bir anneyim. Oğluma kayınvaldem bakıyor ve kadıncağız küçücük çocukla bütün evin içinde sıkılıyor ve beraber tv izliyorlar. Koskoca kadına izleme izlettirme diyemiyorsun maalesef. Sanırım farkına varmadan oradan görüyorlar. Benim minik Bambam da geçenlerde tokadı benim yüzüme yapıştırdı 16 aylık "hayır cici yap vurmak yok" diye uğraşıyorum ama bakalım ne kadar anlayacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bartu bu davranışını bir daha tekrarlamadı hatta su aralar fazla korkak. Bartu' da bazen bize tokat atıyor. Ama daha cok oyun arasında gaza geliyor gibi :)

      Sil
  2. :( zor iş yaa. Benimki daha 3 aylık ama gözümü korkuttunuz desem :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bartu artık büyüdü ve bu hareketini bir daha tekrarlamadı. Şimdilerde ise büyük çocuklardan inanılmaz korkuyor. Hatta bazen fazla korkak davranıyor :) birisi oyuncağını istedi mı ağlıyor.

      Sil