2 Eylül 2013 Pazartesi

Emzirmeye Hazırlık




Emzirmeye hazırlık gibi bir aşamamız var bizim. Pat diye çıkar memeyi emsin çocuk değil ne yazık ki. Oysa ne de kolay görünüyordu şu emzirme işi..

Şöyle ki,



Emzirmeye başlamadan önce meme uçları sterilizatörden çıkartılıp hazırlanır. Malum meme ucu yokluğu gibi bir sorunumuz var. 
İki meme ucunun farklılığı nedeniyle bir tanesi için Avent Niplet ile çıkartmam yeterli oluyor. Silikon meme ucu kullamadan da halledebiliyorum. 
Tabi tüm bu emzirme işlemlerinden önce demir ilacımız var vermemiz gereken. Aslında pek de emin değilim verip vermeme konusunda ama veriyoruz bakalım. 
Tabiki olmazsa olmazımız SU. Hem süt için gerekli hem de ağzım dilim kuruyor emzirirken. 
Ağız bezimiz, sürekli kusan bir bebek olduğu için her daim yanımızda. 
Önlük, demirin lekesi meşhurdur. Her anne bu lekelerin çıkmayacağını bilir. Bunun için bir önlük feda ettim, hep onu kullanıyorum.
Lansihoh kremimiz her emzirme sonrası olmasa da kullanıyorum.  
Çok yakında ek gıdaya geçeceğimiz için deli gibi okuduğum kitaplardan bir tanesi. Bizim ailelerde yemeyen çocuk hikayeleri fazlaca var da. Eşimde bende mıymıntı çocuk olduğumuzu düşününce hapur hupur yiyen bir bebek beklemek olmaz. Sağlıklı bir ek gıdaya geçiş için araştırıyor ve okuyorum. Hatta ders çalışır gibi bir taraftan okuyup diğer taraftan notlar tuttum. 

Evet tüm hazırlıklar bittiğine göre emzirmeye başlayabilirim.

ANNE

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder